Dotee Dolls



Ik wist wel van het bestaan van Dotee Dolls omdat ik dat wel eens op google tegen was gekomen. En ze stonden wel op mijn winm (wil ik nog maken) lijstje, maar het kwam er maar niet van, omdat ik ook nog heel veel andere dingen op datzelfde lijstje heb staan. :))

Op een fröbelforum waar ik lid van ben kwam ik ze weer tegen en één van de andere leden heeft een site over Dotee Dolls. http://marthas-bijzondere-poppetjes.clubs.nl.
Ik heb mezelf aangemeld als lid en ik ben even helemaal into de dotee dolls.

Wat is een Dotee Doll?
Quote: "Dorothy Christian (Dot) uit Australië verzon dit leuke poppetje en gaf een paar standaard regels mee aan een Dotee Doll. Die luiden als volgt:

ze zijn 3-5 inch lang (7,5-12,5cm) maar kunnen wel allerlei vormen en onderwerpen hebben, zoals een ster. een ei, een paddestoel. Je bedenkt het maar. Het voornaamste is dat je er plezier in hebt om deze leuke poppetjes te maken!
ze hebben een ophanglus en een ‘staart’ en een gezichtje"
Bron: http://marthas-bijzondere-poppetjes.clubs.nl/


Omdat er heleboel beginners op de club zijn telt het aantal centimeters niet zo nauw.

En ik vind ze zo vreselijk leuk. Het modelletje zelf stelt op het eerste gezicht niet zo veel voor, maar gelang je er mee bezig bent kun je er al je creativiteit op botvieren. Versieren met van alles wat je in huis hebt. Knoopjes, lintjes, embellishments, vilt, kant, wol, veertjes, kralen enz. enz. En aangezien ik wel wat van dat spul op voorraad heb Hghummmmmmmmmmm, kon ik meteen beginnen.


Mijn eerste doll was een poesje.







En omdat we nu midden in de Sinterklaastijd zitten heb ik ook een Sint en een Pietje gemaakt.











Fijne zondag verder!


Reacties

  1. Oh jee, een nieuwe verslaving erbij, maar de dolletjes zijn wel erg leuk, en net wat je zegt, je hebt genoeg frutseltjes om ze te versieren..........
    een dikke kus van Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blogger doet weer eens raar Laura....mijn hele reactie is weg.... maar probeer het nog eens.....de poppetjes zijn zo leuk die je gemaakt hebt!! mijn favoriet is de poes....het lijkt een beetje op de hartjes die ik maak...ze docoreren met allerlei kraaltjes...kant etc..toch?....ik ga gauw kijken op de club en zoek de poppetjes op...de jouwe zijn weer zo aanstekelijk om het ook te gaan proberen...succes met de volgende en laten zien hoor....groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal goed zeg, ze zien er geweldig uit. Ik ben sinds kort ook behept met dit virus en ik moet zeggen dat ik het steeds leuker ga vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Laura,
    Wat een leuke creatie's heb je gemaakt vooral de sinterklaas krans wat ontzettend leuk.

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn geweldig leuk!!!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om de poes op je blog te zien Laura! ha je weet dat we dus een poezen swap hebben volgende maand, en dat naar aanleiding van jou poezendotees. Ben nu met een 1 bezig lol

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten