Roodkapje


Zoals bekend vind ik heel veel hobbies leuk en ben ik lid van verschillende creatieve clubjes. O.a. ook van "het Handwerkersgilde". Voor dit clubje heb ik mij opgegeven om elke maand een speldenkussentje te maken.
Het thema was "sprookjes". Het linker Sprookjesboek van Grimm heeft mijn moeder gekregen in 1947.
Ik heb gekozen voor Roodkapje.




Ik heb twee plaatjes van Roodkapje op linnen geprint. Die uitgeknipt, afgewerkt en samen met andere stofjes een soort "Sprookjesboekje" van gemaakt. Roodkapje is als speldenkussentje opgevuld en kun je de spelden in prikken. Als je hem open doet kun je aan de linkerbinnenkant spelden prikken en de kant van de wolf (fiberfill aan de binnenkant meegestikt) naalden opbergen.


En het boekje kan ook dichtgestrikt worden met de wolf aan de voorkant.


Reacties

Een reactie posten